9 Eylül 2010 Perşembe

iyi bayramlar!


yeaa bayram geldi. yaşasın mutluyuz, bayram, şeker yicez falan:P

ya küçükken bayramları da sevmezdim ben. ne kadar somurtkan hiç bişeyi sevmeyen biriymişim yahu. bu aralar onu sevmem bunu sevmem diye pek bi yazı yazar oldum. ama neden sevmezdim bayramları anlayacaksınız beni inanıyorum. şöle ki bayramlarda hep evde otururduk. misafirler bize gelir giderdi. ailenin en büyüğü bizim alt katımızda oturduğundan ötürü oraya gelen misafir bize de gelmiş sayılırdı. pek bayramlık giymeye bile gerek kalmazdı. getir götür işleri yaptırırlardı köle gibi kullanırlardı beni. ayrıca sürekli gelen misafire şeker uzat diye de ikazlarda bulunurlardı insanların içinde. sanki hiç bi iş yapmayan şeker tutmayı bile yapmak istemeyen biri gibi "hadi şekeri tutsana kızım" derlerdi. e tabi böyle dedikleri için istemeyerek bana verilen bu kutsal görevi yerine getirirdim. çünkü o demese ben biraz sonra o şekerleri alıp gelen misafirlere ikramda kendim buluncam zaten ama birinin bana yapacağım işi sölemesinden de hiç hoşlanmam ki!

diğer bir kötü yanı ise akrabalarım içinde benle yaşıt pek çocuğun, kuzemin olmamasıydı. en yakın 5 yaş büyük bi kuzenim vardı, o gelince pek bi sevindirik olurdum, şeker faslı bitince evin bi odasında abim, o kuzenim ve ben yapmadığımız şebekliği bırakmazdık. süpermen olurduk koltuklardan atlardık, koltukların döşemelerinden araba yapardık,ateri oynardık, sonra dövüşürdük falan:) ki ben içlerdinde tek kız olduğumdan dolayı pek söz hakkım olmazdı tabi seçeceğimiz oyunda, benim sindy bebeklerimi napsınlar dimi. ki dövüş olayında da ilerlemiştim abimle oynarken. sonra yine kuzenlerimin bayram günü ziyaretine geldikleri bi gün yine böle kenara çekilmiş erkek oyunları oynarken kuzenime sağlam bi sağ kroşe geçirmiştim, dişi kanamıştı falan çok korkmuştum ağlamıştım. işte o günden beri karşıma çıkamıyor pek kendisi :P

neyse konuyu uzattım bayramı sevmeme nedenlerimden biri de işte bu. akrabalarda yok yaşıtım. evde oturmak zorundayım ayrıca. komşu çocukları falan da kalmıyor tabi onlarda bayram ziyaretlerinde. sölediğim hep bi laf vardı o zamanlar ;"büyüyünce ah nerde o eski bayramlar demicem ben ne güzel" derdim :)

he bi de bayram sabahları erken kalkamadığım için annemle hep kavga ederdim. yarın da buna benzer bi tablo beni bekliyor sanırım geç yatıcam her zamanki gibi bakalım :) aslında yarın büyük bi kahvaltı olayı da bizi bekliyor, erken kalkmalıyım her türlü.. kalabalık bi aile kahvaltısı var herkes bi arada olacak inş:) umarım eski bayramlarımı aratmayacak güzel bi bayram geçiririm inş, siz de tabi:)

klasik uyarılardan biridir ama şeker olayını abartmayalım tabi. ben haddinden fazla şerbetli tatlı yediğim için bu uyarı öncelikle kendime hatırlatma babında:)

tekrar iyi bayramlar herkeseee:))

ayrıca kırmızı ayakkabılarla ilgili de bir şeyler söylemek istiyorum. kendileri benim çocukken bayramda aldığım kırmızı aykkabılarama benziyor. uyumadan önce başımın ucuna koymuştum çok sevinmiştim onları aldığıma. bayramlarda her ne kadar canım sıkılmış olsa da, bayramları öyle hatırlıyor olsamda; bu kırmızı ayakkabıların bana yaşattığı mutluluk unutulmaz, paha biçilemez:)

3 yorum:

Sıradan Bir Sazan dedi ki...

İyi bayramlar canım...

Rory dedi ki...

iyi bayramlar pisicshik:)

Merve dedi ki...

Hayırlı bayramlaar :) Diyorum ki nerde o eski bayramlar :D Önceden gezer tozardık. Para verirlerdi biriktirirdik :D Şimdi de büyüklerimizden başka gidecek yerleri istemiyoruz. Canım sıkılıyor. Valla bana göre eskisi gibi kalmadı bayramların değeri. :D Umarım güzel ve şeker gibi bir bayram geçirirsin. :) Mutlu bayramlar...