10 Temmuz 2010 Cumartesi

abicik ve kpssli bi gün

bugün abim kpss sınavına girdi-abim 3 yıl önce mezun oldu sınava 4. girişi-.sabah onu yolcu etmeye uyanamadım, odamın aralık kapısından gördüğüm abime sadece bi el sallayarak uğurlayabildim. ama o gittikten sonra uyudum mu hayır. sınavın başlangıç saati 9dan itibaren "acaba nasıl sınav zor mu, üzgün mü, çalışmadığı matatematik onu zorladı mı" die düşünmekten yatak içinde dolandım durdum. 11de anca o yataktan çıkabildim. abim eğitim sınavı öncesi eve geldiğinde onun üstüne gitmek istemedim çok olağan bir günmüş gibi sınav hakkında hiçbir soru sormadım. içim içimi de kemiriyordu. ama o kadar da kötü görünmüyordu. evde bi kaç tur attıktan sonra o gelip anlatmaya başladı ben sormadan ama pek iç açıcı deildi durum. korktuğum başıma gelmiş ve matematik onu zorlamıştı ayrıca zaman da kalmamıştı, matematiğin kolay olduğu halde yapamadığını da kendi ağzıyla söledi. eğitim sınavına gitmek için evden çıkarken onu hiç görmemiştim. annem ağlamaklı bi halde rutin işlerini yapıyordu evde bi stres havası hakimdi ama kimse abime çaktırmıyordu durumu. sonra hazırlandık ve yengemle birlikte sınav çıkışında onu karşılamaya gittik kamera elimizde :) bu anı ölümsüzleştirmek istemiştik, ataması yapılıp bu sınava bir daha girmemesini dileyerek... sınav yerine gittiğimizde sınavdan çıkan ve sınav hakkında yorum yapan, daha önce tekrar tekrar bu sınava girmiş işsiz öğretmen adaylarını görünce bu yazın aslında benim için çok karlı olabileceğini düşünerek kpss'ye bu yazdan itibaren çalışmaya başlamayı o an içinde karar verdim. ama maymun iştahlı biri olarak bu düşüncemin çok fazla gitmeyeceğini düşünerek tekrar o an içinde vazgeçtim:) öğretmen adayları "hiç çalışmamıştım","çok zordu","matematik çok kolaydı 16 tane yapabildim zaman yetmedi" gibi cümleler kurması beni daha da streslendirdi. abim sadece 10 tane yapabilmişti ki içinden yanlışları da olacaktır. bir öğretmen adayı da geçen seneki atamayı 0,02 ile kaçırmış olduğunu söyledi. ayrıca bir sınav mağdurunun dedesi rüyasında torununun sınavı kazandığını görmüş rüyanın hayırlara vesile olmasını diliyorlardı :) ben böle milletin konuşmalarına kulak misafirliği yaparken sınavın son dakikaları yaklaşmış ve sonunda abim sınavını bitirmiş kahraman edasıyla yürüyerek yanımıza doğru yakşıyordu. video kayıt tabi malum :) onu neşeli görmüştüm. sınavının çok iyi geçmemesine rağmen keyifliydi. sonra yenge ve abimle yemeğe gittik sahile. yolda gördüğü kpss mağduru arkadaşları ile yaptığı sınav muhabbetleri de ayrı bi keyifliydi.
kpss mağduru abimle aynı bölümde okuyorum. seneye ortaya ne koyabileceğim merak konusu. babaannemin bana ayrı bi güveni var anlayamadığım :) ona göre ben çok çalışıyorum ama memleketime çok sık gelip gitmem derslerimden kalmama neden oluyor. bütünleme sınavları için okuluma gittiğimde her seferinde yaptığım devamsızlıktan dolayı kaldığımı söyler durur. her haftasonu memlekete gelişimde bana bıkmadan usanmadan "her hafta gelme be şekerim" demesine hayranım zaten :)
şu an itibariyle ile sınavın bitmiş olduğuna inanmaya çalışan abim balayı planları yapıyor, inşallah her şey gönlünce olur abiciiiim :) ben bu abime aslında sevgimi hiç belli edemem ama ne kadar çok sevdiğimi nası anlatabilirim onu da bilmiyorum:)


ps: daha önce belirttiğim şahıs arayıp bi özür bile dilemedi. teşekkür ediyorum sana...

Hiç yorum yok: